6 סימנים שצריך מיתוג מחדש

באחת השיחות אמרה לי ע.: "את יודעת מה? פשוט נמאס לי. 
אם עוד משהו אחד ידבר איתי על מותג אישי אני אצרח. נמאס כבר. כול הרשת. 
כולם נהיו פתאום מומחים למיתוג אישי. תנו לעבוד בשקט. עזבו אותי לא רוצה להיות מותג אישי."


מותג אישי הפך להיות אחד הנכסים המשמעותיים שלנו כאנשי מקצוע בעולם משתנה. 
הכלי השיווקי העקרי שלנו. 
מותג אישי זה הסיפור שמספרים עלינו אחרי שאנחנו יוצאים מהחדר. 
מיתוג אישי שם אותנו מעל התחרות או מחוצה לה. 
כי לאף אחד אין את השילוב הייחודי של הידע המקצועי, הניסיון המעשי והכריזמה והאישיות שלנו. 
מיתוג אישי זה המוניטין שלנו שעוזר לנו לשווק את המוצרים והפתרונות שלנו, 
זאת הדרך להשפיע ולהפיץ את הבשורה ברבים. לא משנה באיזה תחום אנחנו עוסקים. 

רגע, איך אני אדע בכלל שיש לי מותג אישי? 
ממממ... אם אין לך מושג אם יש לך מותג אישי אז צר לי להודיעך: אין לך מותג אישי.  
מותג אישי זה לא משהו שקורה מעצמו. צריך לעשות כל מיני פעולות כדי שהוא יהיה.
בראש ובראשונה לפתח תוכן מקורי. הדרך היחידה שאני מכירה לפתח תוכן היא לשאול שאלות.
(כדי שלא יהיה ספק איזה שאלות, רכזתי אותן בספר בשם 365 שאלות )
לשאול שאלות ולענות עליהן כמובן. שאלות לדוגמה:
האם הלקוחות שלך ממליצים עליך?
איזה בעיות את פותרת ללקוחות שלך?
האם התכנים שלך כתובים בצורה מקצועית?
האם יש לך אתר?
האם יש לך מוצר דיגיטלי?
האם יש לך רשימת תפוצה הולכת וגדלה?
האם יש לך הרצאה או סדנה?
האם יש לך נראות מזוהה ואחידה בכל הפרסומים שלך?
האם את יודעת איפה את רוצה להיות מבחינה מקצועית עוד שנה מהיום?

בשלב ראשון השאלות האלה ועוד רבות אחרות יעשו לך סדר וידייקו איפה את נמצאת כיום ולאן את רוצה להגיע.
המיתוג החדש שלך צריך להביא אותך אל המטרה אליה את שואפת.
מיתוג אישי שכולל את המהות – מה את אומרת, הנראות – איך זה נראה?, 
מוצרים ופתרונות- איך את יכולה לעזור ללקוחות הפוטנציאלים שלך 
וערוצי הפצה שלך ואיפה הלקוחות שלך יכולים לפגוש אותך?

כל כמה זמן נכון לעשות מיתוג מחדש?
תלוי.
מניסיוני האישי כעצמאית 16 שנה, בעבר מיתוג "החזיק" לי במשך שלוש ארבע שנים לפחות.
מה זאת אומרת? 
הסיפור של ברית המילה והאופן שהוא בא לידי ביטוי באתר, במוצרים, בפתרונות שהצעתי ללקוחות וגם כרטיס הביקור.
במשך אותן שלוש ארבע שנים, אני התפתחתי, עברתי שינויים, רכשתי כלים חדשים, 
התעניינתי בתחומים חדשים ובאופן טבעי המיתוג שלי השתנה. 
קצת. תמיד ברית המילה, מיתוג וכתיבה אבל כל פעם עם עדכונים ותוספות.
עם השנים קצב המיתוג מחדש גבר בצמידות לשינויים שאני עברתי. 
עדיין ברית המילה, מיתוג אבל דגש על ללמד אחרים לכתוב והתמקדות בעריכה ופיתוח מוצרי תוכן.
ופתאום אני מוצאת את עצמי משנה ומדייקת  כל שנה את הסיפור, האתר, הפתרונות והתכנים.
ההתפתחות שלנו משפיע על התפתחות המותג האישי שלנו.

מתי נכון לעשות מיתוג מחדש?
אם אין לך תשובה תמציתית (משפט "מעלית") כששואלים אותך: "מה את עושה?"
אם את מוצאת את עצמך יותר ויותר מתנצלת ואומרת שהמון זמן לא עדכנת את האתר שלך, 
יש מצב שזה הזמן למתג מחדש.
מיתוג מחדש לא אומר בהכרח להעיף את הכול, למחוק את הקיים – ניתוח פלסטי קומפלט.
ממש לא.
אני מדברת על עדכון כזה שיעזור להעביר את המסר שלנו טוב יותר, 
יחדד את הרעיון ויעזור לנו לשווק את עצמינו.
כאשר מיתוג מחדש נעשה כמו שצריך הוא מאפשר לעסק שלך להתפתח 
ולהגיע ללקוחות נוספים – הלקוחות הנכונים.
 
מה הם הסימנים שעלייך לשקול מיתוג מחדש?

1. עכשיו הזמן לעשות דברים כמו שצריך כי בהתחלה עשית רק מה שצריך (הבת שלך עשתה לך את הלוגו, השכנה כתבה לך את האתר)

נכון, לא תמיד אפשרי להשקיע הרבה כסף במיתוג שלך בתחילת הדרך. 
אם זה אפשרי זה מעולה אבל אם תקציבך היה קצוב ועשית מה שצריך, סביר להניח שבשלב מסוים תרגישי שזהו. 
עכשיו הזמן לעדכן את המותג ולעשות זאת בעזרת אנשי מקצוע מתאימים. 
אני מאמינה שתמיד השינוי יתחיל משאלת שאלות לגבי המהות והתוכן של המותג. 
אין להתחיל שום תהליך מיתוג או מיתוג מחדש לפני שענית על כל השאלות החשובות בנוגע למותג שלך.
וזה מביא אותנו לנקודה השנייה. 

2. עדיין לא יודעים שאת קיימת ומה את עושה
אחת המטרות של מיתוג אישי היא לספר איך את יכולה לעזור?  
איזה בעיה את פותרת ללקוחות שלך? מה קורה להם בזכות הפתרונות או השירות שלך?
אם את מגלה פעם אחר פעם שלאנשים אין מושג מה את עושה אחרי שנים שאת בשטח. 
כנראה שהמיתוג האישי שלך לא עושה את העבודה.
זה בא לידי נראות בתוכן, בנראות ובאופן שאת משווקת.
בקיצור, עוד סיבה לעדכן גרסה. 

3. את רוצה לפנות לפלח שוק חדש
בעקבות ההתפתחות האישית והמקצועית שלך את מרגישה צורך לדייק את הפתרונות 
והמוצרים שלך ולפנות לקהל חדש, זאת סיבה מצוינת למיתוג מחדש. 
גם אם מגיעים אליך הלקוחות הלא מדויקים לך, מיתוג מחדש בהחלט יכול לעשות את ההבדל. 
מיתוג מחדש בשלב זה דורש "פירוק והרכבה" כמו שאני קוראת לזה, של התוכן שאת מביאה. 
כתיבה מדויקת תביא את הלקוחות הנכונים לך. 
למשל, טקסט ארוך כמו זה שאת קוראת עכשיו שמתאר בפרטי פרטים מתי נדרש תהליך מיתוג מחדש, 
מה הסימנים ומה הוא כולל יותר מ 1000 מילים ועומד בניגוד להמלצותיהם 
של רבים ממומחי השיווק הדיגיטלי ובכלל. 
אני מאמינה שאם התוכן מעניין אותך וחשוב לך בשלב זה של העסק שלך 
אז את תקראי את הכתבה עד סופה והיא תעורר בך מחשבה ורעיונות.   

4. הלוגו / הצבעים / הטיפוגרפיה שלך נראים מיושנים
את מרגישה נבוכה לשלוח אנשים לאתר שלך? (אם יש לך אתר) או לתת כרטיס ביקור?
מבחינתי כל תהליך מיתוג מחדש מתחיל מהתוכן. 
שינוי הנראות של המותג יבוא רק אחרי פיצוח ופיתוח התוכן ובהתאמה.

5. חוסר עקביות
עקביות היא אחת הדרכים לבסס את המיתוג האישי שלנו לכן חשוב שהמסרים שלנו יהיו זהים בכל מקום. 
סגנון הכתיבה. המטרות. הפתרונות. וגם הנראות כלומר, הצבעוניות, העיצוב וכמובן הלוגו.
כל אלה מקלים על הלקוחות שלנו לזהות אותנו, להאמין לנו ולהתחבר אלינו.
לפעמים תהליך מיתוג מטרתו  "ליישר קו" בין כל הפלטפורמות, התוכן, הסיפור והמסרים של המותג שלנו.

6. כל עמידה במקום היא בעצם הליכה אחורה
היום יותר מתמיד, החיים הם בתהליך שינוי מתמיד.
גם אנחנו.
גם המותג שלנו צריך להתאים את התוכן, המוצרים, הפתרונות , ערוצי השיווק והנראות.
לדייק מה הוא אומר? איך זה נראה? מה הם ערוצי השיווק?
חשוב להיות ערני לשינויים שמתרחשים אצל קולגות. 
אני לא אומרת לרוץ ולעשות בדיוק אותו הדבר אבל כן להיות עם אצבע על הדופק כדי לא לגלות יום אחד שכולם התקדמו 10 שנים קדימה ואתם והמותג שלכם בדיליי פראי. 

איך עושים את זה?
קוראים. משוטטים ברשת. הולכים לכנסים. נרשמים לבלוגים. נמצאים בכל מקום שרלוונטי לעיסוק שלכם. 

מיתוג מחדש: מוצר תוכן חדש.
עוד דרך למתג מחדש היא לפתח מוצר תוכן שיהווה שלב נוסף בשכלול המותג שלך.
דוגמה למוצר  תוכן  היא ספר שאורז את הידע, הניסיון והאישיות שלך.  
הרצאה שמשדרגת את המיתוג שלך או ערכה.
בשנה האחרונה ליוויתי בפיתוח מספר ערכות ללקוחות שלנו. 
הילה אוחיון יועצת משפחתית וזוגית יצאה בערכה לפיתוח אינטימיות זוגית, 
מארז יפיפה הכולל קלפים ומגוון אפשרויות לשימוש.
ערכה נוספת לפיתוח חשיבה יצירתית עבור אפרת גולדברג, שארזה מכלול כלים יצירתיים 
איתם ניתן להשתמש לפיתוח רעיונות בתחומים שונים.
עבור שתי הלקוחות מוצר התוכן החדש היה דרך למתג מחדש את עיסוקן ולייחד את סיפורן.

הגעת עד לכאן.

הבנת שמותג אישי זאת לא שאלה, זאת התשובה?
את מבינה שאת צריכה למתג מחדש?
מצוין.
עדכון גרסה מראה את המחויבות שלך לעסק, לקהל ובראש ובראשונה לעצמך.
אני לא ממליצה לעדכן כל יומיים. אפשר כמו שיפוץ בית בשלבים. אבל שהתוכניות (התוכן) יהיו ברורות.
הדרך להחליט על מיתוג מחדש מלא או חלקי, היא לעשות  לעצמך בדק בית ולשאול את השאלות הנכונות:
מה התקציב שעומד לרשותי?
מה הכי חשוב לשנות עכשיו?
מה יהיה הצעד האפקטיבי ביותר?

מזמינה אותך לשיחת ייעוץ חינם שמטרתה לדייק את השינוי הנדרש במיתוג שלך.
יש למלא את הטופס המצורף מטה ופשוט לעבור לקביעת התאריך והשעה המתאימים לך.
קוראים לי שרון בג. 

אני כותבת מאז שאני זוכרת את עצמי. 
לעסק שלי קוראים
ברית המילה כי מילים יוצרות בריתות. 

בשנים האחרונות אני מלווה
אנשים שהם מותגים בבניית
המותג האישי שלהם ופיתוח מוצרי תוכן. 

כשאני אהיה גדולה יותר אני רוצה לגור
על אי יווני
או
וילה בטוסקנה
או
בית במצפה
ולכתוב תסריטים לסדרות טלוויזיה. 

בינתיים, יש לי פודקאסט שקוראים לו
"סטאטוס: מוצאת אהבה.
תסכית למבוגרים בלבד".


שם
מייל:*
סלולרי:*